Vi som ej kan amma

Vi som ej kan amma eller kunde amma. Jag tycker det inte någon man ska trycka ner sig själv om, så som att man är en dålig mamma osv. Amningen är svår det kan jag erkänna jag hade ingen aning om hur barnet skulle ta bröstet eller något. Eftersom det va helt nytt för mig, de flesta tror jag att det är enkelt men det är det verkligen inte. Barnet måste få rätt gräpp om bröstet annars kommer det inte ut bra med mjölk. Eller som falet va för mig. Jag hade inte alls mycket bröstmjölk under graviditeten och knappt något efter. Jag ville amma men det gick inte alls bra för varken mig eller Danny. Första dagarna TRODDE jag att Danny tog rätt tag men då Bvc kom på besök hemma så visade det sig att han tog helt fel och antagligen inte tog rätt tag heller. Då menar jag att det är så mycket det kan påverka. Efter en vecka försök med amningen började jag även pumpa de kom mjölk men det producerade knappt något alls. Tillsslut försvann mjölken. Jag gav ersättning upp till för just att jag skulle försöka pumpa och när Danny bara va lite hungrig försökte jag ge han bröstet men han verkade tacka nej till det, han va mer nöjd med flaskan. Jag gav upp när mjölken försvann. 
 
Men det där med amingen är en konst så döm verkligen inte er själva att ni är dålig mamma eller så för ibland så vill inte barnet ha bröstet alls eller så, barnet är ju den som bestämmer om just det. Det är dock synd eftersom bröstmjölk är bäst för dom, men ersättningen är också bra att kunna ge om det inte funkar. 
 
Jag tyckte det va riktigt jobbigt i början att jag inte kunde amma men nu har jag släppt det och Danny växer så det knackar och det är huvudsaken. Men jag hoppas ändå att nästa barn jag får att amningen kommer fungera :)
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0